قابلیت های جدید آیفون ۱۶ پرو | صفحه نمایش‌هایی درخشان‌تر

قابلیت های جدید آیفون ۱۶ پرو | صفحه نمایش‌هایی درخشان‌تر

همشهری آنلاین – یکتا فراهانی : بر اساس اخبار جدید از چین که توسط کاربر Instant Digital در Weibo منتشر شده است، آیفون ۱۶ پرو که اواخر امسال عرضه می شود

همشهری آنلاین – یکتا فراهانی : بر اساس اخبار جدید از چین که توسط کاربر Instant Digital در Weibo منتشر شده است، آیفون ۱۶ پرو که اواخر امسال عرضه می شود دارای صفحه نمایشی است که ۲۰ درصد روشن تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

ولی ما در مورد اوج روشنایی HDR صحبت نمی کنیم؛ در عوض، این همان روشنایی معمولی است که این شایعه به آن اشاره می کند. آیفون ۱۵ پرو روشنایی معمولی ۱۰۰۰ نیت دارد، اما گفته می شود آیفون ۱۶ پرو تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی خواهد داشت.

تنوع حالات روشنایی

به نظر می رسد در گوشی‌های آیفون حالت اوج روشنایی بالا ظاهراً ثابت باقی خواهد ماند؛ اگرچه ممکن است در مورد اعداد ابهاماتی وجود داشته باشد؛ تولیدکنندگان معمولاً اعدادی را ارائه می‌کنند، اما اکنون چندین حالت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود؛ روشنایی دستی، معمولی و روشنایی بالا.


روشنایی بالا

روشنایی بالا مخصوص زمانی است که گوشی در حالت روشنایی خودکار است. مثلاً وقتی در یک روز آفتابی روشن بیرون هستید و اوج روشنایی HDR وجود دارد می‌تواند بسیار بیشتر از هر زمان دیگری باشد. یعنی این روشنایی می تواند در مقایسه با بقیه حالات در مناطق بسیار خاص (و معمولاً کوچک) صفحه نمایش مشاهده شود.

بیشتر بخوانیم:
اطلاعات افشا شده جدید درباره آیفون ۱۶ پرو | حافظه بیشتر و باتری بزرگ‌تر
اوج هیجان با تلویزیون‌های اچ‌دی‌آر

سردرگمی ها در خصوص آیفون ۱۶ پرو

ادعا می شود آیفون ۱۶ پرو مانند نسخه قبلی خود همان اوج حالت روشنایی بالا ۱۶۰۰ نیت را خواهد داشت. در صورتی که نسخه قبلی آن در واقع می تواند تا ۲۰۰۰ نیت هم افزایش یابد. بنابراین سردرگمی ها در این خصوص وجود خواهد داشت.

البته به نظر می رسد منبع این اخبار از چین سابقه نسبتاً متفاوتی در مورد شایعات مرتبط با اپل دارد؛ اگرچه قبلا اخبار چندین راه اندازی را در خصوص اپل به دقت پیش بینی کرده است.

به هر حال، برای اپل اصلاً تعجب آور نیست که صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو را روشن تر کند، چون افزایش روشنایی اخیراً در دنیای اندروید نیز یک روند طبیعی به حساب می آید. ضمن آنکه روشنایی معمولی ۱۰۰۰ نیت از زمان معرفی آیفون ۱۳ پرو در سال ۲۰۲۱ یکسان بوده است، بنابراین زمان آن فرا رسیده شاهد چنین افزایشی باشیم.